Friday, April 8, 2016

Imam Ebu Mansur El-Maturidi

Maturidinjte

Nga: Muhammed Ebu Zehre



Gjeneza e Maturidiut eshte Muhammed Bin Muhammed Bin Mahmud, i njohur me Ebi Mensur El-Maturidi, i lindur ne Maturid, vend ne Samarkand, te Transoksianise. Ka vdekur ne vitin 333 sipas hixhretit pejgamberik. Ka studiuar ne kater dekadat e fundit te shekullit te trete hixhri, do te thote ne kohen kur mu'tezileja kishte ngjallur hidherimin e popullit. Denoncimet e tij ndaj mu'teziles, ishin nje shperblim kunder tyre, ngase ata (mu'tezilet) i kishin poshteruar juristet islam (fukahate) dhe hadithologet (muhad-dithinet), ne pjesen e pare te po te njejtit shekull.

Ditelindja e tij nuk dihet ne menyre te sakte, por si me i perafert merret mesi i shekullit te trete (hixhri). Eshte vertetuar ne menyre te prere, se shkencat e fikhut hanefi dhe kelamin (shkencen mbi besimin) i ka mesuar nga Nasru Bin Jahja El-Behli, i cili ka vdekur ne vitin 268 hixhri.

Qytetet e Transoksanise ishin vende te diskutimeve dhe debateve ne fushen e jurisprudences islame (fikhut) dhe ne bazat e saj (usuli fikh). Keto diskutime me karakter fikhor, zhvilloheshin ndermjet hanefinjve dhe shafinjve. E mira e ketyre ishte, se ato i jepnin gjalleri diskutimeve ne xhami te ndryshme.

Pasiqe dakordimi mes juristeve islam dhe hadithologeve, ne njeren ane dhe mu'tezileve, ne anen tjeter, ishte i pamundur per shume ceshtje fetare, diskutimet filluan te zhvillohen edhe ne shkencen e kelamit (ilmul-kelam), me te njejten forme sic zhvilloheshin ne shkencen e fikhut dhe te usulit. Maturidiu jetoi ne kohen e kesaj arene, ku konkurrenca e mendimeve ishte mbi bazen e konkludimeve te mendimit dhe arsyes dhe se ai i perkiste medh'hebit Hanefi.

Keshtu, ai shkroi disa studime ne shkencen e fikhut dhe te usuli fikhut, sikurse qe shkroi studime ne Usulid-din (akaidologji). Ne keto studime, i ka diskutuar qendrimet e juristeve islam dhe te hadithologeve, mirepo me nje metode tjeter nga ajo e Esh'ariut, edhe pse ne disa prej konkludimeve e ka inkuadruar qasjen e tij, por gjithsesi jo ne te gjitha sikurse kete do ta sqarojme ne vijim, me ndihmen e Allahut te Madheruar.

Pjesa dermuese e dijetareve te medh'hebit hanefi, vertetojne se Imam Maturidiu eshte pajtuar me imam Ebu Hanifen r.a., ne konkluzionet e shkences se akaidologjise (Usulid-dinit), ku Ebu Hanife r.a. kishte disa studime ne kete fushe. Bile, aq shume kishte perparuar ne kete shkence sa qe behej me gisht kah ai, sic tregohet kjo se vete ai e ka thene kete. Ai (Ebu Hanife) pati bere me se 22 udhetime deri ne Basra, ashtu sic permendin transmetuesit, per te diskutuar ne ceshtjet e akaidit. Keto, qe te gjitha paten ndodhur deri ne periudhen kur Ebu Hanife u fokusua plotesisht ne studimin e ceshtjeve te fikhut. Megjithekete, behet e ditur se ai nuk ka mundur t'i nderprese studimet e hershme, vecanerisht kur provokimet mendore ne kohen e tij, ishin ato qe nuk e linin te qete asnje dijetar te mirefillte, qe synonte diferencimin e besimit islam nga pikepamjet devijuese te zindikeve (te dalureve nga feja) dhe te tjereve.

Keshtu, ne shkencen e akaidologjise, nga Ebu Hanife r.a. jane transmetuar disa trajtesa jo shume te medha (risale), te cilat vleresohen te rendesishme per nga aspekti i parimeve dhe permbajtjes se tyre, ndersa autentike nga aspekti i pozites se Ebu Hanifes si autor, pavaresisht se trajtesat dhe vete autori jane objekt i diskutimeve ndermjet dijetareve.

Prej ketyre studimeve eshte "El-Fikhu'l Ekber", "El-Fikhu'l Ebsat", "Risaletu Ebi Hanifete ila Uthman El-Betij", "Vesijjetuhu-Testamenti i tij", kenaqesisa e Allahut qofte mbi te, ndaj nxenesit te tij Jusuf Bin Halid Es-Semitij, "Kitabu'l Ilmi berr-rren we bahren we sherkan we garben we bud'den we kurben".

Duke marre parasysh gjithe permbajtjen e ketyre trajtesave, rezulton nje mendim i qendrueshem ne vetvete,, per te gjitha ato ceshtje qe transmetohen nga shkenca e Kelamit, sikurse jane: cilesite (e Allahut); realiteti i imanit; pastaj nese njohja e Allahut te Madheruar eshte e obligueshme nga arsyeja apo nga sheriati (shpallja); veprat, a e permbajne te miren dhe te keqen nga aspekti qeniesor i tyre; vepra e njeriut dhe percaktimi i relacioneve te saj ndodh nga fuqia e robit pa i bere kontradikte pushtetit te Allahut te Madheruar, qe eshte mbi te gjitha krijesat mbare; kadaja (ekzekutimi sipas percaktimit te paraqene) dhe kaderi (percaktimi i paraqene), dhe te tjera.

Ne kete kontekstm, korrektura shkencore verteton se ndermjet pikepamjeve te Imam Ebu Hanifes-kryejurist i Irakut, dhe pikepamjeve te Ebu Mensur El-Maturidiu, qe i ka deklaruar ne librat e tij, ekziston nje bashkim ne shumicen e parimeve. Per kete shkak, dijetaret islam kane deklaruar se pikepamjet e Ebu Hanifes jane bazamenti kryesor, nga i cili jane profelizuar pikepamjet e Maturidiut. Dijetaret e Irakut dhe te Shamit dhe disa vendeve te tjera i kane kushtuar me teper kujdes profilizmit te pikepamjeve fikhore te Ebu Hanifes, derisa nuk i kane kushtuar aq shume kujdes studimit te pikepamjeve akaidore, duke u mjaftuar nga ajo qe ishte perhapur ne mesin e tyre nga pikepamjet e juristeve islam dhe hadithologeve, ne fillim, dhe nga pikepamjet e esh'arinjve me vone. Nga ana tjeter, dijetaret qe vinin nga Transoksania, krahas kujdesit per profilizmet fikhore, i kishin kushtuar kujdes te vecante studimit te pikepamjeve akaidore te Ebu Hanifes, duke i analizuar, sqaruar dhe duke i vertetuar me argumente dhe krahasime logjike.

Prandaj, Imam Maturidiu nuk na le neve qe ta inspektojme ate apo ta hulumtojme nivelin e lidhjeve te pikepamjeve te tij me pikepamjet e Ebu Hanifes, sepse kete ai vet e verteton, perderisa e ka bere transmetimin e veprave te Ebu Hanifes: "El-Fikhul-Ebsat"; "Risaletuhu ila El-Betij; "El-Alim wel Muteal-lim; dhe "Vesijjetuhu lijusuf bin Halid. Keto vepra, Maturidiu i ka transmetuar nga dijetaret (mesuesit) e tij: Ebi Nasr Ahmed Bin El-Abbas, Ahmed Bin Is'hak El-Xhurxhani, Nasr Bin Jahja El-Belhi, ndersa keta i kane transmetuar keto vepra nga Ebi Sulejman Musa El-Xhurxhani, ndersa ky nga mesuesi i tij Muhammed Bin El-Hasen Esh-Shejbanij, kenaqesia e Allahut qofte mbi te.

Autor i vepres "Isharatu'l-meram" ne fund te ketij senedi (vargut zinxhiror te transmetuesve) thote: Maturidiu keto parime i ka vertetuar ne librat e tij me argumente te prera, dhe i ka perkryer prefilizimet (e parimeve) me argumente te shkelqyera bindese.

Dijetari yne, tani i meshiruar (i vdekur), Zahid El-Kevtheriu ne parathenien e librit "Isharatul-meram" thote:

"Qytetet (vendet) e Transoksanise, kane qene te pastra nga elementet e ndjekjes se pasioneve dhe nga bid'atet (risite ne fe), nderkohe qe tek ata njerez ka dominuar Sunneti pa kurrfare polemizimi. Kjo fryme e sunnetit eshte transmetuar gjenerate pas gjenerate, deri ne kohen kur ne kete vend do te vije imami i Sunnetit , Ebu Mensur Muhammed El-Maturidiu, i njohur me epitetin "Imami/prijesi i udhezimit te drejte", i cili u perkushtua ne vertetimin shkencor te ceshtjeve te tyre (traktateve te Ebu Hanifes) dhe ne ekzaminimin e argumenteve ne te cilat jane mbeshtetur ato. Shkrimet e tij i pelqyen, sidomos ata qe pelqejne nderlidhjen mes racionales dhe tradicionales.

Sipas kesaj, behet e qarte se Ebu Mensur El-Maturidiu studimet e tij i orientoi ne shkencen e akaidit, rreth asaj qe permbajne keto studime te Ebu Hanifes te transmetuar nga ai, te cilat i verifikoi, ndersa i refuzoi ato pjese qe konsiderohen se nuk u perkasin atyre. Konkluzionet e sheriatit, ai i vertetonte me ane te atgumenteve mendore-logjike dhe me argumente te qarta, te cilat nuk permbajne kurrfare dyshimi.

Keshtu, per nga tematika, te cilat i ka shtruar per stutim te tyre, ai ka shkruar libra te shumta. Prej tyre: "Kitabu te'vilil Kur'an", "Kitabu Me'hadhish-sherai'i", "Kitabul-Xhedeli", "Kitabul-usuli fi usulid-din", "Kitabul-Mekalati fil-kelam", "Kitabut-tewhid", libri "Red-du evaili'l edil-leti lil-Ka'bij", libri "Red-du tehdhibil-xhedeli lil'Ka'bijj", "Kitabu red-dil-usulil-hamseti li Ebi Muhammed El-Bahilijj", "Red-du Kitabil-imameti li ba'di er-rrevafida" dhe "Er-rred-du ale'l-keramitati".

Disa dijetare, Imam Maturidiut ia atribuojne se e ka bere dhe nje komentim ndaj vepres "El-Fikhul-Ekber" te Imam Ebu Hanifes, kenaqesia e Allahut qofte mbi te. Mirepo, sipas verifikimit shkencor, vertetohet se ky koment i perket Ebu El-Lejth Es-Semarkandit, i njohur si fekih (jurist) hanefi.

2 comments:

  1. Unë jam me burrin tim për 7 vite pa fëmijë, unë dhe burri im provuam gjithçka që ishte e mundur por nuk pati rezultat, derisa takova një mike timen shumë të mirë e cila më tregoi për Dr. Dawn acuna dhe si e ndihmoi ajo, i shpjegova. gjithçka për Dr dawn acuna pasi e kontaktova në Whatsapp, ajo më premtoi të më ndihmonte, më dha disa udhëzime të cilat i bëra të gjitha në mënyrë perfekte, për habinë time mbeta shtatzënë 2 javë pasi ajo më ndihmoi dhe tani kam një fëmijë të bukur tani. faleminderit Dr dawn acuna, kontaktoni me të për një zgjidhje të shpejtë të problemit tuaj,
    *Nëse dëshironi të mbeteni shtatzënë.
    *Nëse doni të ktheni të dashurin tuaj.
    *Nëse dëshironi të kuroni ndonjë sëmundje.
    *Nëse dëshironi fat të mirë në jetën tuaj.
    *Nëse doni të ndaloni abortin dhe të tjerët,
    : email { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

    ReplyDelete
  2. Unë po e ndaj këtë dëshmi për partnerët që vuajnë në marrëdhëniet e tyre, sepse ka një zgjidhje të qëndrueshme.

    Burri im më la mua dhe 2 fëmijët tanë për një grua tjetër për 3 vjet. U përpoqa të jem e fortë vetëm për fëmijët e mi, por nuk munda t'i kontrolloja dhimbjet që më mundonin zemrën. Isha i lënduar dhe i hutuar. Unë kisha nevojë për ndihmë, kështu që bëra disa kërkime në internet dhe hasa në një faqe ku pashë se Dr. DAWN ACUNA, një magjistar, mund të ndihmojë të kthehen të dashuruarit. E kontaktova dhe ajo bëri një lutje dhe magji të veçanta për mua. Për çudinë time, pas 3 ditësh, burri im u kthye në shtëpi. Kështu u ribashkuam përsëri dhe kishte shumë dashuri, gëzim dhe paqe në familje.

    Ju gjithashtu mund të kontaktoni Dr. DAWN ACUNA për zgjidhje të shpejtë.
    1) Nëse dëshironi të ribashkoheni me të dashurin tuaj.
    2) Nëse keni nevojë për paqe / gëzim / lumturi në martesën tuaj.
    3) Nëse dëshironi të trajtoni infertilitetin.
    4) Nëse dëshironi të kuroni çdo lloj sëmundje, Kancerin/HIV/Tubën e bllokimit/etj.
    5) Nëse doni të tërheqni dikë në jetën tuaj.
    Whatsapp: +2348032246310
    Email: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete